Technologia ECM
W celu uzyskania wyższej sprawności pracy pompy, a w konsekwencji ograniczenia zużycia
energii elektrycznej, tradycyjne silniki zastępowane są przez silniki EC (Electronically Commutated), czyli silniki komutowane elektronicznie. Ich konstrukcja odznacza się wbudowaniem w wirnik silnika magnesu stałego, co eliminuje potrzebę dostarczenia energii do magnesowania wirnika, który jest stale namagnesowany.
Wirujące pole magnetyczne stojana w silniku EC komutowane jest elektronicznie przez układ mikroprocesorowy, który przelicza wymagane parametry i steruje przetwornicą częstotliwości, zasilająca w sposób zoptymalizowany uzwojenia silnika. Pozwala to na płynną regulację prędkości obrotowej silnika pompy – dopasowaną do aktualnych wymagań hydraulicznych.
Silniki EC są silnikami synchronicznymi, co oznacza, że napędzające pole magnetyczne porusza się dokładnie z tą samą prędkością co wirujący wirnik, eliminując zjawisko poślizgu i związanych z nim strat.